dobrodošli

kako sem prišla "na psa" in tam ostala oz. "a je to meni hobi"

petek, 10. julij 2015

Estonija

Junij je sicer ušel neznano kam ... no ampak sedaj je par minut časa za zapis o mojem obisku Tallina v Estoniji.
V okolici Tallina sem lani kot inštruktor IRO sodelovala na seminarju za vodnike reševalnih psov - tematika je bila iskanje pogrešanih oseb. Že takrat smo se pogovarjali, da bi v letošnjem letu prišla sodit njihove nacionalne izpite.
Z Margot sva pogovore pričele že konec 2014, v decembru smo že točno določili datum. Poleg sojenja na nacionalnih izpitih iskanje pogrešanih oseb vseh stopenj, so organizatorji predvideli še, da bom sodelovala v komisiji, ki bo izpraševala prve kandidate za nacionalne sodnike pripravnike za delo reševalnih psov v Estoniji.
Torej določeno je bilo, da potujem v Estonijo v četrtek, 23.4.2015.
Ker sem že lani razlagala kar nekaj o slovenskem rally obedience-u smo se dogovorili, da bom imela v četrtek zvečer tudi kratko predstavitev RO-ja in praktični seminar za vodnike, ki s svojimi psi v Estoniji pričenjajo z rallyjem.
Dnevi, tedni so tekli hitro in tu je bil konec aprila.
Po zelo divjem, rooler-coaster, pristanku v Tallinu (res je zelo zelo pihalo) sem se z gostitelji najprej odpravila na kosilo in tam smo se dobili z Margot. Pregledali smo plane za naslednje tri dni in se odpeljali v kinološko društvo Ipson. Počasi so prihajali udeleženci. Najprej sem jim predstavila razvoj in dosežke slovenskega RO-ja.


Potem pa smo tudi malo potrenirali. Prikazala sem jim katere vaje so v slovenskem pravilniku. Pokazala učenje določenih vaj. 





Poleg vodnikov iz Estonije, sta bili tudi dve vodnici in Litve, ki delata RO, pa tudi obedience.
Dan se je zaključil pozno, dobro da je v Estoniji daljši dan :-)

Naslednji dan - petek sem imela dopoldne "prosto". Tako sem se z Helen in Marelle odkrivala lepote Tallina.
Štartali smo od hotela, šli mimo spomenika estonske enotnosti


nadaljevali mimo Niguliste muzej



Potem smo prišli mimo katedrale


do Estonskega parlamenta



Pot nas je peljala mimo katedrale sv. Marije


Do razgledne točke:




Potem smo šli mimo cerkve sv. Duha


do zelo zanimivega prehoda Börsi - kjer je v kamne vklesana zgodovina in tudi prihodnost Estonije


Nadaljevali smo na Raekoja trg



si ogledali mestno hišo



in najstarejšo še delujočo lekarno na svetu 


Mimo srednjeveške restavracije smo nadaljevali pot nazaj do hotela.


Po kosilu v zelo zanimivi restavraciji v Tallinskem pristanišču, kjer sem okusila tipično estonsko hrano


smo se odpravili na sedež Estonske kinološke zveze, kjer so potekali izpiti za sodnike pripravnike.
Vse tri kandidatke (Margot, Kadri in Monika) so zelo uspešno opravile izpit.


Naslednji dan so, v organizaciji Estonskega društva za reševalne pse, potekali izpiti - iskanje pogrešanih oseb, disciplina A (iskanje). Že v petek smo pregledali delovišče in z organizatorji določili iskalno območje in mogoča skrivališča. 
Vreme naj je služilo, le zjutraj je bilo res zelo mrrrzlo. Vodniki in psi so bili dobro pripravljeni, nekateri so imeli malo smole.



V nedeljo je na poligonu potekala še disciplina B - vaje poslušnosti in premagovanja ovir. Tokrat nam vreme ni prizaneslo, mrazzz, dež, veter ... ampak smo zmogli!


Najboljše v RH FL A so bili: Heidi, Matleena in Laili; 


V RH FL B pa: Kadri, Monika in Kirsi:


Po končanih izpitih so gostoljubni estonski kolegi pripravili še prav posebno presenečenje - torto, saj je bil ravno ta dan svetovni dan reševalnih psov


S torto se je moja štiridnevna pot v Tallinu zaključila in iz zelo zanimivo opremljenega letališča v Tallinu ...


sem z veliko bolj mirnim letom kot na poti tja, priletela nazaj na Brnik.

Ni komentarjev:

Objavite komentar